Pickles


Så gik der lige et stykke tid igen før jeg fik postet noget på siden. Jeg har dog en god undskyldning, da jeg har født en lille dreng d.19/12-11. På trods af min hårde graviditet, har jeg dog fået lavet lidt mad alligevel. :) Jeg havde længe ville prøve at lave pickles og fandt en masse forskellige opskrifter med forskellige fremgangsmåder. Jeg valgte dog en der har været vist i Go' Morgen Danmark.
Grøntsagerne kan man selv variere som man har lyst eller hvad man nu har i køleskabet.
Jeg fik i samme anledning indkøbt nogle af de fine Weck sylteglas. Jeg bestilte nogen på nettet men fandt ud af at det var næsten ligeså billigt at købe dem hos Løgismoses butik på Nordre Toldbod.

Ingredienser:

Grønt:
1 blomkålshoved
4 store gulerødder
1 stort løg
1 glas perleløg
1 squash

Saltlage:
300 g salt
4½ liter koldt vand

Karrysauce:
5 dl økologisk lagereddike
8 dl sukker
1 spsk honningdijon (almindelig dijon kan også bruges)

Jævning:
100 g mel
20 g karry
3 dl økologisk lagereddike

Fremgangsmåde:

Hak alle grøntsager i små stykker, undtagen perleløgene. Bland vand med salt til saltet er opløst og hæld det ud over de hakkede grøntsager. Lad grøntsagerne trække i saltlagen natten over i køleskabet.



Hæld saltlagen fra og hæld kogene vand over grøntsagerne og lad det trække i ca.2 minutter og hæld derefter vandet fra. Kog eddike, sukker og sennep op. Rør mel, karry og eddike sammen til en jævning.
Kom jævningen i lagen og kog op så den har en god tyk konsitens. Hak perleløgene og hæld dem ned til grøntsagerne. Kom grøntsagerne i lagen og lad det koge i ca.10 minutter. Hælde de færdige pickles på skoldede eller atamon skyllede glas og luk den straks.

Prøv at blande pickles med mayonaise og så har du hjemmelavet remolade.


Kommentarer

Populære opslag